1659280.jpg

Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.

Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.

Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.

Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.

-Tove Jansson

Hyvää juhannusta
ja
aurinkoisia kesäpäiviä!

Me hyppäämme nyt autoon ja suuntaamme juhannuksen viettoon ja
kesälomalle kohti pohjoista Suomea.

1675086.jpg

Juhannusaatto

Juustokeitto

Juhannuspäivä

Edellisten lisäksi pöydässä oli myös äidin leipomaa pullaa ja piirakkaa sekä puolukkapiirakkaa. Juhannuspäivänä vierailimme myös veljen perheen kahvipöydässä, jossa oli mm. Marianne-crushilla ja kermavaahdolla päällystettyä täytekakkua, pasteijoita ja paljon muuta. Hyvää oli, kiitokset kahvituksesta sinnekin keittiöön!

1675092.jpg

Kuvassa yllä mesimarja jo hiukan kukintonsa lopussa. Äidin ja isän pihapiiristä voi poimia jonkin verran näitäkin herkullisia marjoja.